Wyświetl # 
 
Tytuł artykułu Autor
Niezbędny składnik porannego menu, czyli w jaki sposób zjeść jajko na śniadanie

Niezbędny składnik porannego menu, czyli w jaki sposób zjeść jajko na śniadanie

Znane przysłowie mówi: „Jedz śniadanie królewskie, obiad książęcy i kolację żebraczą”. Wielu dietetyków podkreśla, że z tego powiedzenia wynika istotne przesłanie wskazujące śniadanie jako najważniejszy posiłek dnia, który ma dać nam siłę, energię i zdolność koncentracji na cały dzień. A jaki produkt powinien znaleźć się w idealnym porannym menu? Oczywiście – jajko!

S.Z.
Jedzenie, którego nie lubią twoje włosy

Jedzenie, którego nie lubią twoje włosy

Złe nawyki żywieniowe i pielęgnacyjne, nadużywanie stylizacji odbijają się niekorzystnie na kondycji włosów. Nasze kosmyki nie lubią wysokiej temperatury emitowanej przez prostownicę, gorącego powietrza suszarki, ale także złej diety, która obfituje w słodzone napoje, słone przekąski czy żywność głęboko smażoną. Oto kilka kategorii produktów, które lepiej wyeliminować z jadłospisu z myślą o zdrowiu włosów.

S.Z.
Jak wspierać mikrobiotę jelitową niemowlęcia urodzonego drogą cięcia cesarskiego?

Jak wspierać mikrobiotę jelitową niemowlęcia urodzonego drogą cięcia cesarskiego?

Narodziny dziecka to prawdziwy cud. Zarówno poród siłami natury, jak i drogą cięcia cesarskiego ma szczęśliwie sprowadzić dziecko na świat. Jednocześnie sposób, w jaki maluszek się urodzi, ma wpływ na kształtowanie się jego mikrobioty jelitowej, która ma szczególne znaczenie dla odporności. Podczas porodu siłami natury dziecko, przechodząc przez kanał rodny mamy, otrzymuje dobroczynne bakterie, m.in. z rodzaju Bifidobacterium. Jak zatem wspierać mikrobiotę jelitową niemowlęcia urodzonego drogą cesarskiego cięcia? Jednym ze sposobów jest odpowiednie żywienie dziecka.

S.Z.
Żywienie rocznego dziecka – co podawać, a jakich produktów unikać? Mamy podpowiedzi od ekspertów

Żywienie rocznego dziecka – co podawać, a jakich produktów unikać? Mamy podpowiedzi od ekspertów

Ułożenie jadłospisu rocznego dziecka może być dla rodziców nie lada wyzwaniem. Choć brzuszek roczniaka cały czas jest mały, ma przecież ogromne potrzeby. Intensywny rozwój dziecka powoduje, że potrzebuje on znacznie więcej niektórych składników odżywczych, np. witaminy D i żelaza, niż jego rodzice[1]. Właśnie dlatego jego dieta powinna różnić się od jadłospisu starszych członków rodziny. Jak prawidłowo komponować i nie zgubić się w gąszczu informacji na temat żywienia roczniaka? Podpowiadamy, jakie produkty podawać, a których unikać.

S.Z.
Jak prawidłowo rozszerzać dietę niemowlęcia?

Jak prawidłowo rozszerzać dietę niemowlęcia?

Według wytycznych WHO i zaleceń polskiego Ministerstwa Zdrowia optymalnym czasem na rozszerzanie diety niemowlęcia jest okres po ukończeniu 6 miesiąca życia. Można karmić dziecko przecierami lub metodą BLW, czyli podawać do rączki jedzenie w postaci kawałków. O tym, w jakiej kolejności wprowadzać produkty żywnościowe oraz na co zwrócić uwagę przy ich doborze, mówi Sylwia Turczyńska, ekspertka marki Mama i ja.

S.Z.
Jak nadwaga wpływa na narząd ruchu

Jak nadwaga wpływa na narząd ruchu

Nadmiar kilogramów odbija się nie tylko na naszym wyglądzie, ale przede wszystkim na zdrowiu. Otyłość jest bardzo często główną przyczyną np. nadciśnienia tętniczego, podwyższonego cholesterolu czy cukrzycy. Jednak niewiele osób pamięta, że z tego powodu cierpią również nasze mięśnie, stawy i kręgosłup, czego efektem są bóle oraz ograniczenia ruchomości. O tym jak nadwaga wpływa na nasz narząd ruchu i jak sobie z tym radzić mówi dr n. med. Angelika Wałach, fizjoterapeutka Centrum Leczenia Otyłości Grupa Medyczna.

S.Z.
Smacznie, zdrowo, kolorowo – jedzenie warzyw nie musi być nudne!

Smacznie, zdrowo, kolorowo – jedzenie warzyw nie musi być nudne!

Wszyscy zgodnie przekonują, aby jeść dużo warzyw – w końcu to samo zdrowie! Mają mnóstwo witamin, dostarczają niezbędne białko, regulują pracę układu trawiennego i mają niską kaloryczność. Jednak dla niektórych, szczególnie tych najmłodszych, to jedynie zbędny dodatek do posiłku, a lista ich zalet nie jest wystarczającą motywacją, aby zacząć je jeść. Jak odczarować mit „nijakich” warzyw i zachęcić dzieci do ich jedzenia? Najlepiej zacząć wiosną!

S.Z.
Dziecięca dieta na dobry sen

Dziecięca dieta na dobry sen

Sen jest w życiu człowieka bardzo ważny już od momentu narodzin. Organizm niemowlęcia i małego dziecka intensywnie się rozwija, dlatego należy zapewnić maluszkowi odpowiednią ilość regenerującego wypoczynku. O tym, w jaki sposób dieta może regulować funkcje snu i ułatwiać spokojne zasypianie, opowiada Aleksandra Łoniewska – specjalistka od dziecięcego snu i rozwoju oraz ekspertka marki Mama i ja.

S.Z.
Jak stres wpływa na dietę, a dieta na stres?!

Jak stres wpływa na dietę, a dieta na stres?!

Obecnie większość społeczeństwa żyje w permanentnym stresie. Wielu ludzi dotyka napięcie związane z licznymi obowiązkami i coraz wyżej stawianymi poprzeczkami w niemal każdym aspekcie codzienności. Stan pogarsza pandemia oraz sytuacja polityczna na świecie. Niektóre osoby pod wpływem zdenerwowania zapominają o jedzeniu, a inni wręcz odwrotnie – zaczynają kompulsywnie się objadać. Co ciekawe, odpowiednia dieta może również regulować pracę układu nerwowego. Specjaliści Centrum Leczenia Otyłości Grupa Medyczna tłumaczą jak przewlekły stres może wpływać na nasze odżywianie i wagę oraz jak sobie z tym radzić.

S.Z.
Co jeść, aby wzmocnić siłę układu immunologicznego?

Co jeść, aby wzmocnić siłę układu immunologicznego?

Odporność do potęgi trzeciej

S.Z.
Jak nauczyć dziecko jeść owoce i warzywa zamiast słodyczy?

Jak nauczyć dziecko jeść owoce i warzywa zamiast słodyczy?

W trzy miesiące można oduczyć dziecko podjadania cukierków. I to znacznie łatwiej niż mogłoby się wydawać – w formie zabawy z żarłocznymi leniuszkami i pracowitymi obrońcami brzuszka w rolach głównych.

S.Z.
Przykazania zdrowego słodzenia

Przykazania zdrowego słodzenia

Każdy z nas ma czasami ochotę na coś słodkiego. Nasz mózg, kiedy receptory smakowe wyczują słodkość, nagradza nas dopaminą i endorfiną - tzw. hormonami szczęścia, wywołującymi u ludzi dobre samopoczucie. Nic więc dziwnego, że tak lubimy ciastka, batony czy czekoladę. Wtorek, 15 marca, to Dzień Piekarzy i Cukierników. To święto skupiające miłośników wypieków pod każdą postacią - ale również okazja by zastanowić się, jak w zdrowej diecie znaleźć miejsce na słodką przyjemność.

S.Z.
Czy wiesz, ile jaj możesz zjeść? Prawdy i mity na temat limitów w spożywaniu jajek

Czy wiesz, ile jaj możesz zjeść? Prawdy i mity na temat limitów w spożywaniu jajek

Jeść czy nie jeść – oto jest pytanie... Wokół limitów spożywania jaj kurzych narosło wiele błędnych przekonań i mitów. Tymczasem ich jedzenie to prawdziwe dobrodziejstwo dla organizmu.

S.Z.
Jak zdrowe odżywianie wpływa na nasze samopoczucie?

Jak zdrowe odżywianie wpływa na nasze samopoczucie?

Nie jest tajemnicą, że jedzenie poprawia humor. Nie tylko słodycze mogą ulepszyć dzień, ale także ulubione potrawy czy smaki dobrze znane z dzieciństwa. A co ma do tego wszystkiego zdrowe odżywianie? Czy faktycznie zbilansowana dieta wpływa na kondycję psychiczną? Sprawdźmy!

S.Z.
Zdrowie w poście zapisane

Zdrowie w poście zapisane

Post to element medycyny naturalnej, który stosowany jest jako jeden ze sposobów leczenia oraz środek terapeutyczny. Można go przeplatać z różnego rodzaju dietami, a jego zbawienny wpływ na organizm znano już w starożytności. Najłagodniejszą a tym samym najłatwiejszą w zastosowaniu formą jest post przerywany.

S.Z.
Szczęście zaczyna się na talerzu - produkty, które poprawią twoje samopoczucie

Szczęście zaczyna się na talerzu - produkty, które poprawią twoje samopoczucie

Są dni, kiedy jesteśmy smutni, zestresowani lub zmęczeni. Sięgamy wtedy po tzw. comfort food, czyli dania, które kojarzą nam się ze szczęściem, czasami beztroski lub dzieciństwem. Problem w tym, że takie potrawy nie są magicznym remedium na nasze troski i w niczym nie pomagają. Na szczęście istnieją zdrowe i pyszne produkty, które poprawią nasz nastrój i sprawią, że nabierzemy energii.

S.Z.
Jesteś w ciąży? Włącz te produkty do diety i czuj się świetnie

Jesteś w ciąży? Włącz te produkty do diety i czuj się świetnie

Nareszcie nadszedł upragniony przez Ciebie dzień i już nie możesz doczekać się, aż na świat przyjdzie Twój maluszek? Przed Tobą ważnych 9 miesięcy podczas, których powinnaś zadbać o prawidłowe odżywianie, by zapewnić sobie i maleństwu wszystko, co najlepsze. Co zatem powinnaś jeść, a czego należy unikać?

S.Z.
DHA i EPA, czyli kwasy do zadań specjalnych

DHA i EPA, czyli kwasy do zadań specjalnych

Zdrowo odżywiający się człowiek powinien dwa razy w tygodniu jeść tłuste ryby morskie – to dziś już wiedza niemal powszechna. Niewielu jednak wie, dlaczego? O tym, czym są i jak działają na nasz organizm tajemnicze EPA i DHA, do czego potrzebują ich kobiety w ciąży i dzieci oraz dlaczego mogą chronić przed cukrzycą, otyłością i depresją, opowiada Sylwia Maruszak, dietetyk Centrów Medycznych Medyceusz.

S.Z.
5 powodów, dla których w diecie najmłodszych warto uwzględnić kaszki

5 powodów, dla których w diecie najmłodszych warto uwzględnić kaszki

Produkty zbożowe zajmują ważne miejsce w jadłospisie – zarówno dorosłego, jak i malucha. Niewątpliwie na etapie rozszerzania diety najlepszym wyborem są te w postaci kaszek. Ich walory smakowe, wartość odżywcza oraz jakość – dopasowana do potrzeb najmłodszych – sprawiają, że stanowią kluczowe wsparcie prawidłowego rozwoju młodego organizmu. A dlaczego warto uwzględniać kaszki w codziennym menu małego smakosza? Podpowiadamy.

S.Z.
Odchudzaj się z głową

Odchudzaj się z głową

Otyłość to stan organizmu wynikający z nadmiaru tkanki tłuszczowej, który nie jest jedynie problemem estetycznym. Może nieść dużo poważnych konsekwencji zdrowotnych takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu czy cukrzyca. Mgr Ewa Gajko, dietetyk z Centrum Leczenia Otyłości Grupa Medyczna tłumaczy, że żeby skutecznie leczyć otyłość, kluczowe jest ustalenie jej przyczyny, która bardzo często tkwi w nieprawidłowych nawykach żywieniowych. Następnie oprócz wprowadzenia odpowiedniej diety i innych środków terapeutycznych, należy równolegle zmienić podejście do jedzenia.

S.Z.